Financial Controller
Stilling slået op 10-11-23
Hvad kan du forvente?
Du kommer til en ejerledet virksomhed med store ambitioner, hvor vi kan handle meget hurtigt. Vi investerer årligt betragtelige millionbeløb i vores produktion, digitalisering og bæredygtighed, så vi er blandt Europa’s absolut førende indenfor glasbearbejdning. Du får en flok kollegaer, som mødes til f.eks. afdelingsmøder, sommerfester, julefester og jævnligt et enkelt glas vin op til weekenden – en flok som er dybt professionelle, men også festlige og hyggelige, når arbejdsdagen er overstået!
Vi har en uformel tilgang til hinanden og et fladt hierarki, og vi forventer at alle siger til, hvis man oplever plads til forbedring i vores virksomhed.
Du kan forvente at vi klæder dig godt på, men også at vi har forventninger til dig, for vi VIL stille med det stærkeste hold. Du bliver en del af et økonomi-/IT team på p.t. 5 kompetente kollegaer.
Financial Controller - opgaven
Vil du bruge din praktiske erfaring inden for controlling og regnskabsudarbejdelse i en spændende og førende virksomhed inden for sin branche, og har du en solid forståelse for bogholderi, rapportering og analysearbejde?
Stillingen er oprettet som led i en ambition om at bevare et højt niveau af økonomistyring og rapportering, der kan understøtte resten af organisationen i vores klare ambition om profitabel vækst. Du bliver en del af et team som foruden en regnskabschef består af to regnskabsassistenter og en business controller, samt en IT manager.
Du kan forvente, at vi klæder dig godt på til stillingen og der bliver rig mulighed for sparring med kollegaerne i økonomiafdelingen. Den korte afstand i det flade hierarki giver samtidig rig mulighed for at du kan sætte dit præg på hele værdikæden, og du vil på kortere sigt drive dine egne opgaver og projekter i virksomheden. Desuden står vi overfor en opgradering af vores ERP-system, som du kan se frem til at blive en aktiv del af.
Dine opgaver spænder vidt, men består bl.a. af:
- Kvalitetssikring af regnskab og bogholderi, herunder controlling på udvalgte poster
- Ad hoc bogføring og udarbejdelse af afstemninger i forbindelse med månedsrapporter
- Bidrage til implementering af styrings- og udviklingsværktøjer
- Dialog om regnskab og økonomi, herunder afrapportering af regnskabsmæssige nøgletal
- Assistere med udarbejdelse af regnskab
- Optimering og udvikling af systemer og processer
- Sikre overholdelse af deadlines internt i organisationen såvel som til offentlige myndigheder
Det er desuden vigtigt, at du som person trives med at være hands-on og har lysten til at tage del i de daglige opgaver.
Din profil:
Der kan være flere forskellige indgangsvinkler til stillingen. Du kan for eksempel komme med en baggrund fra en lignende stilling som Controller. Alternativt kan du også have erfaring fra konsulent/revisionsbranchen, og ønsker at være på ”den anden side af bordet”. Du har formentlig en baggrund som HD med speciale i revision og regnskab eller tilsvarende kombineret minimum 3-4 års erfaring.
Det vil være en fordel med kompetencer inden for IT og gerne interesse i opbygning/implementering af et ERP-system. Glaseksperten anvender p.t. Navision, hvorfor det vil være en fordel, at du har erfaring i dette, men det er ikke et krav.
Det falder dig naturligt at arbejde selvstændigt, at tage initiativ og ikke mindst at få eksekveret på dine gode idéer. Din tilgang til dine opgaver er systematisk og velovervejet, og man kan trygt stole på, at du har styr på tingene.
Endeligt er det vigtigt for os, at vores medarbejdere ”vil” både sine kollegaer og Glaseksperten A/S, og har lyst til at blive en del af fællesskabet på virksomheden.
Lyder det som noget for dig?
Kontakt
Send dit CV allerede i dag til Regnskabschef Peter Rostrup Hebo på [email protected]. Indkomne ansøgninger behandles løbende – så jo før du søger stillingen, jo bedre er dine muligheder. Alle henvendelser behandles fortroligt.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Regnskabschef Peter Rostrup Hebo på tlf. 28 97 85 49.
Arbejdssted: Hjørring
Ansøgningsfrist: Snarest muligt
Bliv en del af Glaseksperten
Glaseksperten A/S er en dansk producent af glas til bolig, erhverv og offentlige bygninger med hovedsæde og 20.000 m2 stor produktion i Hjørring. Virksomheden beskæftiger 130 ansatte og har mere end 30 års erfaring med levering af glas i både Danmark og på eksportmarkederne.
Glaseksperten tilbyder fleksibel og hurtig levering af kvalitetsglas med et af branchens bredeste sortimenter inden for bl.a. glas til indendørs og udendørs anvendelser, herunder også løsninger inden for termo, print, lyd, brand- og personsikkerhed.
Hos os tager enhver beslutning og løsning afsæt i vores 3 P´er: Passion. Personlig. Professionel. De er rettesnor i vores forhold til hinanden, vores kunder og de løsninger, vi skaber.
Lad os skabe resultater sammen
Vi er klar til at hjælpe dig med at vælge den rigtige glasløsning til netop dit projekt.