Skip to the content

Glasproducent og cleantech-virksomhed i konstruktivt samarbejde

Glaseksperten og MicroShade oplever enorm interesse for klimavenlig solafskærmning

En ny type solafskærmning holder solens varme ude, men lader det naturlige dagslys slippe igennem. Samtidig er der uhindret udsigt til omgivelserne for de personer, som befinder sig inde i bygningerne. Glaseksperten og MicroShade samarbejder om det patenterede produkt, der bidrager til at gøre bygninger mere bæredygtige, og de to virksomheder forventer markant stigende efterspørgsel i de kommende år.

Kun få måneder efter at den industrielle produktion er begyndt kan Glaseksperten og cleantech-virksomheden MicroShade melde om usædvanligt stor efterspørgsel på termoruder med en ny type solafskærmning, der adskiller sig fra alle andre typer solafskærmninger på markedet. Produktet MicroShade integreres i enten en 2- eller 3-lags termorude hos Glaseksperten, og det giver en unik løsning, fordi filmen blokerer det direkte sollys, lukker det naturlige dagslys ind og sikrer uhindret udsigt til omgivelserne. Ingen andre solafskærmninger på markedet kan opfylde alle tre behov på samme tid, og det har en lang række kunder allerede fået øjnene op for. Den vedligeholdelsesfri løsning skaber et forbedret indeklima og lavere energiomkostninger året rundt.

- Der er et kæmpe potentiale i det samarbejde, vi har med MicroShade. Efterspørgslen er allerede meget stor, og vi er overbeviste om, at vi kommer til at sælge store mængder MicroShade integreret i termoruder. Vi har allerede hørt fra kunder og brugere af produktet, og de er meget begejstrede, siger tilbudschef Michael Nielsen fra Glaseksperten.

Ordrerne fra danske, norske og tyske kunder er kommet i en lind strøm, siden termoruder med MicroShades nye solafskærmning kom på markedet i foråret. Ruderne er blandt andet monteret i Deutsches Architekturmuseum i Frankfurt, et nyt sygehus i Drammen, en skole i Esbjerg og hos store danske virksomheder, der renoverer eller bygger nye domiciler.

- Kunderne kan se store fordele ved, at solafskærmningen er integreret i termoruden. Vores film sikrer, at der ikke bliver for varmt i lokalerne om sommeren, at der kommer masser af lys ind, og at udsigten til omgivelserne ikke bliver forringet. Alternativet er persienneruder eller udvendig afskærmning, som slet ikke har de samme egenskaber, siger CEO Henrik Theisler fra MicroShade.

Rent arkitektonisk gør produktet også en stor forskel.

- Mange moderne bygninger har store glasfacader, men en stor del af disse facader bliver skæmmet af udvendige solafskærmningsløsninger. MicroShade termoruderne gør det muligt for arkitekterne at skabe bygninger med rene facader uden at gå på kompromis med solafskærmningen, siger Michael Nielsen.

MicroShade termoruder er samtidig en løsning, der nedbringer CO2-aftrykket markant sammenlignet med andre produkter. Det skyldes, at materialeforbruget er meget lavt, udvendig solafskærmning er overflødig, og der er ingen vedligeholdelse, fordi filmen er integreret i ruden. Derudover bliver energiforbruget i forbindelse med køling og opvarmning reduceret på grund af produktets egenskaber.

Store forventninger til vækst

Glaseksperten har store forventninger til salg af MicroShade termoruder.
- Der er et kæmpe potentiale i produktet, for det er en løsning, der virkelig giver stor værdi for de mennesker, som opholder sig bygninger med den type ruder, siger Michael Nielsen.

Salgsdirektør Christian Lygum fra MicroShade forventer også betydelig vækst.
- Hvis man ser på den generelle vækst i Norge og Tyskland, står den stort set stille, men salget af vores produkt buldrer derudad. Vi forventer at sælge 30.000 kvadratmeter af MicroShade Film i år, men allerede næste år regner vi med over 100.000 kvadratmeter, og sådan vil det fortsætte i de kommende 2-3 år, siger Christian Lygum.

Glaseksperten er den eneste virksomhed i Norden, der producerer termoruder med den nye type solafskærmning. MicroShade valgte at samarbejde med den nordjyske glasproducent, fordi Glaseksperten ifølge Henrik Theisler er en top professionel producent i Danmark og straks kunne se visionerne i et samarbejde.

Læs mere om vores MicroShade produkt her

For yderligere oplysninger kontakt venligst:
• Tilbudschef Michael Nielsen, Glaseksperten, tlf. 45 91 89 22 74 og mail [email protected]
• Salgsdirektør Christian Lygum, MicroShade, tlf. 21 27 48 27 og mail [email protected]
• Presseservice: Anders Green, Publicity, tlf. +45 22 40 35 33 og mail [email protected]

Lad os skabe resultater sammen

Vi er klar til at hjælpe dig med at vælge den rigtige glasløsning til netop dit projekt.